Saya Faham In Mandarin

Dalam bahasa Mandarin ia disebut Wǒ. Dengan kaedah pembelajaran yang digunakan oleh Laoshi cikgu saya mudah untuk faham walaupun saya tiada langsung asas Mandarin sebelum ini.


Mazandarani mere háli baye مه ره هالی بأیه.

Saya faham in mandarin. Sebab semua yang saya ajar untuk baru-baru ini adalah basic. Би ойлгой байна Bi oilgoj baina Mossi.

Kita ambil contoh perkataan 我 yang bermaksud saya. Saya dipanggil Ruqayya Hahaha. Kalau nak tahu sila translate sendiri ye.

Boleh saya setuju kerana ada soalan terjemahan Mandarin yang agak susah. Jadi adakah Kantonis adalah dialek.

Putonghua Guoyu or Huayu. Adakah nimen tu sekejap kamu atau sekejap kami ye. Untuk pengetahun tuanpuan Kelas ini adalah kelas tahap 1 di Sifu Mandarin.

Bukan apa sampai sekarang aku tak leh translate betol2 sebab bila translate ayat2 ni tersangatlah KELAKAR. MandarinJer best Syuhada. Jika anda sudah ada basic.

Shhh jangan beritahu dia ya. Kita teruskan dengan ayat mandarin yang lain. Saya suka belajar bahasa mandarintapi tak mampulah lagi nak masuk kelasgaji tak banyak manahihisaya belajar sendiri je melalui youtubekt blogbeli bukuetc.

Mudah untuk anda memahami ayat lain. Saya juga ada soalan Mandarin yang saya kurang faham. Standard Mandarin the official language of China and Taiwan and one of four official languages in Singapore.

Wǎnshang 11 diǎn yǒu shìjièbēi gōuqiú bǐsài zhíbō shì Mǎláixīyà duì Zhōngguó Pukul 11 malam ada siaran langsung pertandingan hoki Piala Dunia Malaysia lawan Negara China 7. Saya dah ada asas mandarin semasa di universiti kolej boleh tak saya terus join kelas lanjutan tak perlu join kelas bahasa Mandarin Komunikasi tahap 1 ni. Wǒ yě yǒu hěnduō bù dǒng de Huáyu tí 我不懂得怎么做.

Saya dengar tapi tak faham. Pada kesempatan ini saya akan coba berbagi bahasa mandarin berupa perkataan yang biasa digunakan sehari-hari. 2 orang bercakap tetapi tidak faham satu sama lain bermaksud mereka bertutur bahasa yang berbeza.

So Saya terpaksa belajar bahasa cinabru mereka fahamkadang2 sy slh pronoun mereka blh betulkanTerima kasih Ruqayya Khalid. Manakala dalam Kantonis ia disebut ngo5. Okey tidak Dan D O N G nada yang ketiga sini adalah perkataan to Tong.

Manx Gaelic Ta mee toiggal. Betul saya juga setuju. Fhimt Fhimtek Nifhem Qed nifhmek.

Untuk satu orang 15. If you want to tell someone that I dont understand it is Saya tak faham tak means no. Memandangkan saya dah setuju untuk dibayar sekian-sekian sebab haus pengalaman over the pay checks ketika itu maka saya cuma boleh bising dalam blog ini sahaja dan simpan entitlement itu di dalam laci.

Bukan hidung punya dong bukan. Wǒ kànbudǒng Huáyǔpiàn yīnwèi méiyou zìmù saya tidak faham filem Mandarin kerana tiada sari kata 6. Menurut The Economist ia bukanlah dialek tetapi bahasa.

Anda boleh start menghafal ayat-ayat mandarin di atas. Kalau ada term yg korang tak faham boleh refer kat entri mandarin PART 1 dan PART 2 ok. Puk tu maksudnya tidak Perkataan maksudnya tidak ataupun tak lah tak.

Proper noun ˈmændərɪn ˈmændɚɪn. Ini kalau si French guy tu faham bahaso Kelate mungkin saya akan disumpah jadi roti baguette bawang putih apabila dapat tahu saya membawang tentangnya ini. Hai saya tengah try2 nak belajar mandarin nak tanye dalam kata ganti nama awak tulis nimen kamu ramai dalam contoh awak tulis nimen dou hen kun kami semua sangat mengantuk.

So jadi maksudnya faham. So maksudnya saya dengar tapi tak faham. Googles free service instantly translates words phrases and web pages between English and over 100 other languages.

Okey bukan bunyi dong tahu. Dia jadikan huruf T. Guru 27 tahun First impression saya pada Laoshi cikgu ialah Laoshi orang yang bersemangat.

Ada sesuatu yang menarik buat saya ketika berada disekitar orang-orang Cina yang menggunakan bahasa mandarin rasanya ada sesuatu yang unik dan itu memunculkan rasa penasaran untuk paling tidak memahami sekata dua kata.


Dekopon Fruit Dekopon Tree Cultivation Nutella Panini Orange Curd Recipe Citrus Trees Citrus Tree Indoor Fruit Trees


Kelas Bahasa Mandarin Cikgu Zazah Photos Facebook


Kuasai Bahasa Mandarin Books Stationery Books On Carousell


Belajar Bahasa Cina Mandarin Apps On Google Play


1 Bahasa Mandarin Perbualan Chǎngjǐng Yi Zai Jiaoshi Lǐ Babak 1 Di Dalam Mandarins Education Person


Ready Stock Kuasai Bahasa Mandarin By Wasapower Free Flashcard 6 12tahun Penerangan Dalam Bahasa Melayu Lazada


Chinese Language Learning Guide Book Shopee Malaysia


Learn Mandarin Now At Kunkwan Home Facebook


Learn Basic Chinese Greetings And Responses Chinese Greetings Basic Chinese Chinese Learning


LihatTutupKomentar