Faham Suami Tak Berduit

Tapi mak mertua aku tak pernah nak faham. Rina Sharina kalau kau tak tahu apa-apa kau dah lah pakai tudung.


Isteri Tak Hormat Suami Anggap Suami Tiada Nilai Kerana Tidak Berduit

Kami sudah membeli rumah berdekatan rumah keluarga suami iaitu di Perak.

Faham suami tak berduit. Kalau saya berduit memang saya tak kisah. Ibu sudah tak berguna lagi. Semua isteri nak ada suami yg bagus tanggungjawab pd isteri dan anak².

Sebelum kahwin dia pernah nampak saya berlengan pendek dan nampak bulu roma lebat di tangan saya. Engkau tak tahu apa-apa kau main cakap je. Pada yang kurang faham maksud saya biar saya ceritakan bahawa rumahtangga saya jarang aman tenteram biasanya hidup saya tertekan berpunca kerana tak berduit.

Suami isteri mesti berterus terang mendedahkan masalah-masalah kewangan dalam keluarga ramai bercerai kerana isteri tak faham kesusahan suami atau sebaliknya sehingga menimbulkan syak wasangka yang bukan-bukan. Hari ni I shopping Zara. Dulu apa yang aku faham duit aku adalah duit aku.

Dan sebelum kahwin saya dah resign kerja sebab suami tak bagi kerja. Oleh kerana saya sedar dan tahu saya tak mengeluarkan duit maka duit hantaran yang suami lafazkan masa akad saya serahkan kepada suami untuk menyelesaikan. Mungkin itulah yang selalu orang banding surirumah dengan isteri bekerja.

Dan lagi suami pula hanya tahu complain tapi bila saya cakap dengan dia tentang kos takde pulak dia kata nak tolong bayarkan ke apa. Aku rasa mesti komen tak berduit kan miskin hina sebab orang-orang tak berduit macam kau ni dia suka cakap benda-benda negatif. Kongsi Duit Simpanan Bersama Suami Wanita Ini Belajar Erti Bahagia.

Macam-macam perangai ragam manusia ni. Harta menjadi punca sengsara apabila kita tunduk sujud mengikut nafsu lupa asal-asul lupa daratan lupa iman lupa kepada Allah SWT. Aku jumpa dia sekali pun.

Isteri yang bekerja satu keuntungan sebab dapat membantu keluarga dan yang paling seronok duit gaji yang dapat boleh gunakan untuk diri sendiri apa-apa yang terasa nak boleh guna duit sendiri. Aku Ayu dari selangor. Sudah berkahwin 7 tahun.

Aku tak pernah kawan dengan dia pun. Duit dia suami pun ada hak aku juga. Dan sebelum kahwin saya dah resign kerja sebab suami tak bagi kerja.

Harga lima ratus lebih la. Aku suka bilamana Bibi menasihati Maryati bila Maryati bertanya. Sebelum kahwin dia pernah nampak saya.

Tapi saya memang takde duit sebanyak tu Ddn sebelum kahwin saya dah berhenti kerja sebab suami tak bagi kerja. Tak tolong kami tapi pandai bising. Zaman sekarang ni saya tak faham sebenarnya Allah uji sikit terus goyah dan goyang dengan hasutan syaitan.

1OO perbelanjaan ditanggung oleh suami saya sebab saya dengan family memang tak berduit cukup-cukup makan. Bagi surirumah dengan isteri bekerja masing-masing ada kelebihan. So kepada lelaki yang tak berduit tu sila jauhi ya.

Suami berasal dari PerakSuami anak nombor dua dan anak lelaki yang sulung dari 5 beradik. Apabila sahnya ikatan pernikahan tentunya setiap pasangan mengharapkan hubungan yang berterusan dan kekal bersama walau dalam. Pastikan faham ke tidak Farah dah shopping apa hari ni.

Maka sebulan lepas tu berlangsunglah majlis perkahwinan kami yang serba ringkas. Agaknya mereka terlalu hormatkan suami kerana syurga di bawah tapak kaki suami. Aku ingat lagi ipar-ipar aku pun bising sebab buat rumah tak siap.

Tapi saya memang takde duit sebanyak tu. Masa suami senang nak bersama. Pengguna twitter Nadia nedybasir telah mengkongsikan bagaimana dia.

Oleh itu jangan ditahan keinginan seorang ayah jika dia ingin mencari teman dan teman itu bukanlah pengganti arwah emak kita. Bayangkan anak-anak tidak mampu berada di sisi atau beri perhatian pada ayah 24 jam seperti seorang isteri. Aku faham dia min.

Masalah mula timbul apabila suami berkehendakkan emaknya tinggal sekali atas alasan emak suami sudah uzur. Kerana anda adalah toksik. Cuma aku tak faham sikap PEMALAS TAHAP DEWA dia.

Wanita ini berkongsi perjalanan perkahwinannya yang bermula daripada zero ke sesuatu yang indah. Tapi bila suami bergaya konon ada duit jangan banyak tanya pergiIah periksa beg tangan atau laci simpanan anda. Yelah sbb dia pun tak berduit takkan aku nak minta itu ini.

Suami isteri sakit terus nak cari lain sebab tak nak jaga. Pasti duit anda hilang. Aku faham tanggungjawab beliau dan.

Untuk SUAMI memang aku tak lokek memberi ratinghehe. Memanglah kami berdua bekerja tapi boleh bayangkan tak kalau loan 270k agak-agak sebulan dah hampir 2k suami aku kena keluarkan pastilah masa tu ekonomi kami sangat sempit masa tu. Pokok pangkalnya kurang pengertian pada ajaran Islam yang indah.

Sedangkan apa yang saya tahu syurga tetap di bawah tapak kaki ibu bukan suami. Saya tak faham perangai dia. Saya tak faham perangai dia.

Jika suami bersikap dayus dan melayan isteri dengan teruk pasti ada isteri bertindak meneruskan kehidupan walaupun melalui penceraianNamun bagaimana pula jika isteri tak hormat suami hanya kerana kehidupan tidak lagi seindah dulu. Shopping baju aje kat sini sebab baju tu baju Zara Nak I nak I tunjuk ke shopping apa. Sebuah cerita penyiasatan yang menarik walaupun permulaan agak lambat dan sedikit mengantuk dibuatnyaIni mungkin kerana penulis ingin memperkenalkan semua watak satu-persatu supaya pembaca lebih mengenali setiap watak.

Suami pula hanya tahu menrungut tapi bila saya cakap dengan dia tentang kos tiada pula dia kata nak tolong bayarkan. Dan lagi suami pula hanya tahu complain tapi bila saya cakap dengan dia tentang kos takde pulak dia kata nak tolong bayarkan ke apa. Kalau saya berduit memang saya tak kisah.

Benarlah kata Hamizah kalau diri tak berduit bukan sahaja dih1na orang anak anak sendiri pun benci dan tak hormatkan kita lagi. Macam kau lah ni. Aku tak mintak pun kat dia.

Jadi bila emak meninggal izinkan saja ayah kahwin lain jika dia berkeinginan anak memang tak faham erti sunyi.


Suami Tetap Kena Bagi Nafkah Walau Isteri Dah Berduit Ini Respon Ustaz Erin Sakura News


Suami Tetap Kena Bagi Nafkah Walau Isteri Dah Berduit Ini Respon Ustaz Erin Sakura News


Dalam Bank Ada Simpanan Sampai 30 Ribu Tapi Tak Bagi Tahu Suami Walaupun Dia Tengah Susah


Salah Ke Saya Minta Suami Sambut Ulangtahun Perkahwinan Kami Yang Ke 10


Suami Kisah Rumahtangga


Suami Saya Jenis Berkira Hanya Bagi Rm2k Sebulan Saya Harap Dia Faham Kenapa Saya Lari Dari Rumah


Dalam Bank Ada 30k Tapi Tak Bagi Tahu Suami Walaupun Suami Susah


Facebook


Luahan Cerita Rumah Tangga Posts Facebook


LihatTutupKomentar